Zo kun je vooraf al het resultaat van je beursdeelname zien, nog voordat de beurs begint!
Mijn vader zei altijd; als je alles van tevoren weet kun je met een kwartje de wereld rond. Als kleine jongen vond ik dat altijd een spannende opmerking. Toen ik wat ouder werd voegde ik daar zelf meestal gekscherend aan toe ja, en dan hou je nog geld over!
Ik moest hier weer even aan denken toen ik vorige maand in aanraking kwam met iets totaal nieuws binnen de beurzenbranche. Iets waarin ik heel veel toekomst zie en wat ik vooralsnog tot Heatmap Standdesign Value Scan heb gedoopt.
Ja ja, ik weet het, een hele mond vol – ik kort hem daarom even af naar HSVS – maar wat goed is mag je best een mooie naam geven vind ik.
Ik werk al enige tijd samen met Egon van de Kamp met wie ik o.a. de beurstraining “Scoren met je beursdeelname en de kracht van Live Branding” geef. Binnenkort trouwens meer informatie over een nieuwe training, ik hou je op de hoogte.
Enthousiast kwam Egon naar me toe om mij deze nieuwe tool te laten zien en de mogelijkheden voor onze klanten te bespreken. Het eindresultaat? Twee laaiend enthousiaste mennekes! En zeg nou zelf, da’s best bijzonder voor twee nuchtere boertjes uit respectievelijk Harderwijk en Wilp, toch?
Wat is de Heatmap Standdesign Value Scan?
De HSVS is een tool waarbij je op basis van het (3D) ontwerp van je beursstand kunt meten aan welke plekken of elementen jouw bezoekers de meeste aandacht gaan schenken. Dit doe je door het design te uploaden in een onlinesoftware, waarna het zelflerende algoritme op basis van duizenden eerdere scans je binnen enkele minuten het resultaat laat zien. En je precies ziet waar jouw toekomstige klanten naar gaan kijken. En dat alles vooraf, dus al in de ontwerpfase van je stand.
Kijk, en dat is super interessant. Want als je weet waar de meeste aandacht naar uit gaat, weet je ook op welke plekken je jouw Key Exhibition Message moet plaatsen. Voor degene die mijn boek Scoren met je beursdeelname niet hebben gelezen, de Key Exhibition Message is de belangrijkste communicatie van jouw stand. Het is dé communicatie waarmee je potentiële klanten triggert om even bij je stand te blijven stilstaan. Letterlijk en figuurlijk.
Met de HSVS kun je dus vooraf al een groot deel van het succes van je beursdeelname calculeren. Niet op basis van ervaring, niet op basis van gut-feeling maar op basis van de berekende uitkomst van de HSVS.
En dat is goed nieuws. Want daarmee zijn we weer een stap dichterbij, bij het kunnen meten van toekomstige resultaten. De beursstand als kwartje, en de HSVS als de kennis vooraf. Briljant.
Wil je weten hoe wij deze Heatmap Standdesign Value Scan voor jou kunnen inzetten? Om zo meer resultaat te halen uit jouw beurs?
Bel me dan of stuur me een mailtje voor een kennismakingsgesprek, een vrijblijvend 3D standdesign of een beursstand waarmee je jouw beursdoelstellingen dit najaar of in 2021 op je sloffen gaat realiseren.
Michel