Nog niet plaatsnemen u moet zich eerst melden bij een van de medewerkers!

Geplaatst op

Afgelopen zomer was ik met ons bootje op vakantie in Friesland. Wat een prachtige provincie is dat toch, zeker als je zoals ik een watersport liefhebber bent.

Een van de plaatsen die ik aandeed samen met Claudia en Pika – onze viervoetige immigrant uit Spanje – was Stavoren. Een prachtig stadje met o.a. een mooie, oude haven.

Dorstig geworden van het nietsdoen liepen we langs een terras aan het haventje, op zoek naar een plek voor koffie met appeltaart. Van dat laatste ben ik trouwens een echte liefhebber en ik heb er een sport van gemaakt ze, heel serieus kijkend, kritisch te analyseren en beoordelen;).

Toen ik wat rondkeek wees Claudia me op een bord met daarop de volgende tekst:

Nog niet plaatsnemen u moet zich eerst melden bij een van de medewerkers!

Echt, zo stond het er.

Het is het soort taalgebruik dat je ook vaak ziet bij gemeentelijke en overheidsinstellingen. Jeuk-met-bulten taalgebruik.

Overigens bleken die “medewerkers” erg vriendelijk. Het bord matchte dus helemaal niet met de verwachtingen die je als bezoeker kreeg.

Op beurzen zie je dit ook vaak gebeuren. Beursstands die je onbedoeld op het verkeerde been zetten. De verkeerde verwachting scheppen. Of stands die zelfs helemaal geen verwachting scheppen.

Deze week was ik in de RAI voor de oplevering van een stand op Money 20/20, een grote internationale beurs. Voor een toegangskaartje betaal je als bezoeker al snel een slordige 1000 euro. Een echte high-end beurs met high end bezoekers dus.

En met high-end beursstands. Stands van vele tienduizenden euro’s. Stands waar maanden werk en voorbereiding aan vooraf is gegaan.

Je zou verwachten dat er achter al deze stands een gedegen communicatie strategie zou zitten. En dat deze stands de langslopende bezoekers met een of twee rake oneliners meteen op het juiste spoor zetten. Waarna de drempelverlagers op de stand en de standbemanning de rest doet.

Maar dat een hoge prijs en een mooi design niet garant staat voor een succesvolle stand bleek ook op deze high-end beurs. Bij veel stands, hoewel vaak prachtig qua design, snap je als bezoeker gewoon niet waarom je daar toch echt even bij moet blijven stilstaan. Waardoor kansen op mooie contacten, klanten en omzetten letterlijk aan de neus van standhouders voorbij lopen.

Nu de beurzen weer zijn begonnen en jij misschien ook van plan bent met jouw bedrijf aan een beurs deel te nemen, heb jij de kans het veel beter te doen. Anders. Succesvoller.

Ik help je daar graag bij. Met een persoonlijk plan van aanpak, een 3D-ontwerp en de realisatie van een succesvolle stand die gericht is op het behalen van meer klanten, contacten en omzet.

Meer weten? Als je me een mailtje stuurt neem ik contact met je op.

Terug naar het overzicht

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *