10 september 2020: Beurstraining Scoren met je beursdeelname en de kracht van Live Branding
Er zijn van die momenten die je altijd bijblijven. Gebeurtenissen die zo’n indruk maken dat ze voor altijd op je interne harde schijf gebrand staan.
Vlak voor corona-crisis staken Egon en ondergetekende onze koppen bij elkaar voor het geven van een bijzondere beurstraining. Een training waarbij we de échte succesfactoren van deelnemen aan beurzen zouden blootleggen. Op 12 maart gingen we van start. In het hart van de beurzen, de RAI in Amsterdam.
Het werd een bizarre training.
Niet omdat we zo’n toffe groep van enthousiaste deelnemers mochten trainen, en ook niet omdat deze na afloop onze eerste training zo hoog beoordeelden. Nee, het was vooral zo’n bizarre training omdat tijdens deze training bekend werd dat de beurs HISWA, op dat moment in volle gang vlak naast onze trainingsruimte, werd afgelast. Corona. De exposanten moesten na afloop van hun tweede beursdag verplicht huiswaarts keren. Met ongeloof, een dikke kater en een groot verlies van inkomsten en investeringen.
Het was de eerste beurs in Nederland die gecancelled werd als gevolg van de corona-crisis. En helaas zouden er nog veel volgen. Vele beursorganisatoren, standbouwers, leveranciers en exposanten achterlatend met de handen in hun haar.
Ook wij waren even van slag. Standbouwprojecten werden on hold gezet of gecancelled, en onze geplande training voor de maand erop moesten we noodgedwongen stopzetten. Waar we met zijn allen heel erg lang hadden gedacht dat het allemaal wel zou meevallen met dat corona gedoe, werd pijnlijk duidelijk hoe serieus dit was.
Maar het tij keert. Corona is grotendeels overwonnen en vanaf 1 juli mogen er weer beurzen georganiseerd worden in Nederland. Naast corona-nieuws domineren nu ook Johan Derksen, Arie Boomsma en Wesley Snijder het nieuws, een duidelijk signaal dat corona niet meer zo vreselijk hot is denken wij.
10 september 2020 Jaarbeurs Utrecht: Training “Scoren met je beursdeelname en de kracht van Live Branding”
Op 10 september gaan we de eerste “after-lockdown” training geven in de Jaarbeurs in Utrecht. Een training waarbij je naar huis gaat met concrete kennis om van je volgende beurs een écht succes te maken. We vertellen je daarbij geen mooi theoretisch verhaal, maar laten je de echte factoren zien die bepalen of jouw beursdeelname een succes wordt:
- Hoe zorg je ervoor dat jouw stand de STIC-factor krijgt
- Met welke Key Exhibition Message (KEM) zet je beursbezoekers aan het denken én in beweging, zodat je meer potentiële klanten spreekt
- Hoe filter je met jouw standpresentatie potentiële klanten uit de bezoekers
- Hoe verlaag je de drempel om met beursbezoekers in contact te komen
- Hoe bepaal je wat de bezoeker na afloop van de ontmoeting op je stand nog weet en onthoudt
- Hoe bepaal je welk gevoel je wilt dat een bezoeker na afloop heeft bij jouw merk en bedrijf, en hoe zorg je ervoor dat je dit ook echt bereikt
- Hoe stuur je op hetgeen je wilt dat de bezoeker doet na het gesprek bij jou op je stand.
Samengevat: hoe je véél meer klanten en omzet aan je beurs gaat overhouden. En als het ooit belangrijk was om uit je beurs te halen wat erin zit, dan is het nu wel.
Bonus 1: de Heatmap Standdesign Value Scan
Tijdens de training gaan we je ook informeren over de nieuwste ontwikkeling op het gebied van beursstand communicatie: de Heatmap Standdesign Value Scan. Met deze nieuwe tool kun je op voorhand al meten welke onderdelen van jouw stand de meeste aandacht krijgen en op welke plekken jouw standcommunicatie het meest effectief zal zijn. Heb je al een standontwerp en wil je deze laten testen? Neem deze dan vooral mee naar de training.
Bonus 2: Hoe ziet een 1,5 meter beursstand eruit
Het is te verwachten dat de 1,5 meter regel ook in het najaar nog geldt op beurzen. We laten je zien hoe je hiermee moet omgaan, welke maatregelen je moet nemen met je stand en hoe het door de branchevereniging opgestelde protocol eruit ziet.
Voor wie is deze training bedoeld?
Egon en ik hebben samen ruim 40 jaar ervaring in de beurswereld, beurscommunicatie en standbouw. We willen deze tijdens de training graag delen met mensen die:
- Al een concrete beursdeelname gepland hebben in 2020 of 2021
- Werkzaam zijn in een business-to-business omgeving (want dat is ons beider specialisme)
- Zin hebben om er een super-leerzame en leuke dag van te maken, en naar huis willen gaan met concrete handvatten om van hun beurs een écht succes te maken.
De investering in deze training en kennis is 345,- Euro excl. BTW. Dit is inclusief lunch en inclusief het 160 pagina’s dikke boek “Scoren met je beursdeelname” t.w.v. 34,95 euro. Een “no-brainer investering” die je al in 1 beurs minimaal 10x terugverdient.
Wil je erbij zijn? Geef je dan snel op, want de vorige training was binnen 2 dagen volgeboekt. We houden de groep namelijk klein op maximaal 15 deelnemers en vol=vol.
Geef je op via egon@brandsandspaces.nl dan, dan gaan we er samen een super leerzame en ook nog eens leuke training van maken die je gegarandeerd veel gaat opleveren!
Michel Rijnberg | Egon van de Kamp |
Beursmarketing.nl | Brandsandspaces.nl |
auteur "Scoren met je beursdeelname" | auteur "Live Branding Canvas" |
06-22690489 | Tel.: 06-29030428 |